Thema-avond ‘God aanbidden in de kerkdienst’

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 04 februari 2024

28 februari Thema-avond ‘God aanbidden in de kerkdienst’. Schrijft u het alvast in uw agenda! Op woensdag 28 februari wordt de derde Thema-avond gehouden in het kader van ons jaarthema ‘Aanbidding’. Dit keer gaat het over de kerkdienst als moment om God te aanbidden. Hoe ‘werkt’ de liturgie van een kerkdienst eigenlijk en op welke manier kan die ons helpen om God te aanbidden? Wat is de gedachte achter de vormgeving van onze huidige gereformeerde liturgie en op welke manier kan die afgestoft en verrijkt worden met elementen uit andere tradities? Zijn er ook invloeden vanuit onze tijd en cultuur die de liturgie van de kerkdienst juist uithollen of verschralen?

Gezien de publicatie van zijn recente boek over liturgie ‘Dichter bij God’ hebben we dr. A. Plaisir (de voormalige scriba van de PKN) uitgenodigd om hier een lezing over te houden. De avond wordt gehouden in De Bron en begint om 20.00u