Zendingscommissie

Categorie: Kerken Gepubliceerd: vrijdag 22 november 2013

De zendingscommissie verzorgt eigenlijk al jaren het zendingsgedeelte binnen onze gemeente. De commissie bestaat uit acht leden. Drie maal per jaar wordt door deze mensen een project gekozen uit een lijst van plaatsen over de hele wereld waar verschillende zendingsorganisaties werkzaam zijn. Hierbij wordt een zorgvuldige keuze gemaakt, waarbij zoveel mogelijk gekeken wordt naar wat in de Bijbel bedoeld wordt met uw naasten helpen ( zending ) en liefhebben. Naast materiele hulp staat ook de verkondiging centraal bij de keuze van een project. De projecten lopen van: januari t/m april, mei t/m augustus en september t/m december. Ook de opbrengst van de voorjaars-, pinkster- en najaarszendingscollectes worden aan deze projecten toegevoegd.

Naast de informatie via het kerkblad is er in deze zendingsweken extra informatie op de meelevenbrief of via kerkdeurinformatie. Informatie over het lopende project wordt elke maand als “ Ons Project “ in het kerkblad vermeld met daarbij ook de stand- of totaalopbrengst van een project. Tevens eens per jaar een jaarverslag. Sinds 2003 is er naast de reguliere projecten ook een langlopend project, zoals voor de stichting Oost Europa. Dit kunnen ook andere doelen zijn. Veelal doelen waar mensen uit onze gemeente bij betrokken zijn. Het zendingsgeld van elke laatste zondag van de maand is hiervoor bestemd. De duur van zo’n project is voor onbepaalde tijd.

Begin november is er jaarlijks een zendingsavond, met op deze avond een predikant of zendingswerker die uitgezonden is geweest naar het gebied of plaats waar op dat moment het lopende project op van toepassing is. Steeds vaker wordt bij een extra gift gekozen voor de zending. Dit is een waardevol gebaar, temeer omdat in al onze rijkdom de meeste dingen in onze gemeente gewoon gerealiseerd kunnen worden. In zendingsgebieden kan men hier alleen maar van dromen. De dankbaarheid is vaak hartverwarmend. Ook ansichtkaarten en postzegels ( na de vakanties ) zijn welkom.

Tot slot: de zending heeft ook een eigen bankrekeningnummer, n.l. Rabo: 3174.02.607. Ook voor de toekomst blijft onze steun nodig.

Voor informatie kunt u contact opnemen met Aliët Zwoferink (secretariaat), tel. 06-11330270. mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.