De Rommelkraam, terugblik 2020-2021

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 25 april 2021

De maand mei staat normaalgesproken in het teken van de kerkpleinmarkt maar, net als vorig jaar, kan dit helaas niet doorgaan. Het afgelopen jaar zullen we dan ook niet snel vergeten denk ik…… Digitale kerkdiensten, weinig tot geen persoonlijke contacten en een voelbaar gemis van mensen om ons heen. Voor wat betreft de Rommelkraam is het ook een heel bijzonder jaar gebleken. Nadat we de Kerkpleinmarkt van 2020 hebben moeten annuleren zijn we als Rommelkraam enorm verrast door de verzamelwoede en de gulheid die we hebben mogen ervaren het afgelopen jaar. Natuurlijk rekening houdend met de coronamaatregelen hebben we 2 inzameldagen mogen houden, zijn we bij veel mensen langs geweest om spullen op te halen en hebben we tientallen mails en appjes gehad van mensen die graag spullen wilden schenken. Hartelijk dank hiervoor want zoals we al eerder hebben gezegd: zonder spullen geen verkoop.

Een leuke bijkomstigheid waren de ontwikkelingen rondom de nieuwbouw op het kerkeiland. In de Oude Pastorie stonden namelijk verschillende items die van eigenaar zijn gewisseld. Een heel groot woord van dank gaat van hier dan ook uit naar de heren van de VUT-ploeg. Met wonderbaarlijke precisie hebben deze heren geholpen om o.a. de keuken, de ketel, alle radiatoren en zelfs de meeste kozijnen te demonteren zodat deze konden worden verkocht, zelfs de houten schuur van de fam. Geuze hebben we kunnen verkopen. Al met al dus een bijzonder jaar waarin we heeeeeel veel hebben kunnen verkopen. Snel geteld komen we dit jaar op minimaal 300 verkochte items en naast de verkopen dicht bij de deur zijn er ook spullen verkocht naar landen als Italië, Spanje, Frankrijk en zelfs Taiwan. De opbrengst van de Rommelkraam is dit jaar € 11.000,=! Een prachtig bedrag dat natuurlijk geheel ten goede komt aan de nieuwbouw op het kerkeiland.
Natuurlijk blijven we de komende tijd doorgaan met de verkoop dus mocht u opgeruimd hebben / verhuisd zijn of wordt het thuis te vol? Stuur dan, voordat u zelf naar de stort gaat of een container laat aanrukken, even een appje / mailtje naar 06-42166052 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Omdat we op dit moment geen opslaglocatie meer kunnen we helaas grotere spullen / meubels niet meer aannemen. Mocht u nog een geschikte opslag hebben / weten dan horen we het graag!