Kerkelijk Meelevenbrief in de Spam-box

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: dinsdag 24 november 2020

Veel gemeenteleden hebben aangegeven dat er problemen zijn met het ontvangen van de KM brief. Helaas komt het met enige regelmaat voor dat de KM brief niet op de gebruikelijke manier bij de lezers binnen komt. Het gevolg daarvan is dat wij dus ook regelmatig vragen/meldingen krijgen. Deze vragen en meldingen proberen we dan zo goed mogelijk te beantwoorden op basis van de rapportage die wij krijgen op de verzonden mailings (KM-brieven).

Wat de laatste paar weken betreft: afgelopen week zijn alle brieven (voor jullie indruk: dat zijn er rond de 250) correct afgeleverd op alle mailadressen.
Van de binnengekomen klachten is het mailadres gecontroleerd. Resultaat: het adres stond in alle gevallen correct in onze lijst vermeld.
Kortom het versturen gaat in principe goed.

Waar kan het dan mee te maken hebben?
Daarvoor blijft dus het ontvangen over. Dat klinkt misschien vreemd, maar toch blijken we daar vrijwel altijd weer op uit te komen. Namelijk: het spamfilter. In dit geval: jou/jullie eigen spamfilter. De internet provider (of mail provider) vernieuwd regelmatig de eigenschappen van het spam-filter. Dit is een continu kat en muis spel tussen “spammers” en providers.
Daarom een eerste tip: kijk altijd eerst of de KM brief in de spam box zit en verplaats hem in dat geval naar de INbox van je mailprogramma of webmail.

Verder blijkt het dat meer dan 90% van de ons bekende klachten afkomstig zijn van een Gmail adres. Daarvoor een tip in de vorm van een link.
Deze link gaat naar een site die uitlegt hoe je kunt voorkomen dat mail van @hervormdenter.nl naar de spambox gaat.

Mocht je via Outlook werken, dan zitten er onder de rechter muisknop een aantal opties om “ongewenste Email” zodanig in te stellen dat ze als veilig gezien worden. Gebruik daarbij de "nooit blokkeren" functionaliteit.

Kortom, het is zeer waarschijnlijk een stukje maatwerk bij jezelf, waar wij bij het versturen slechts heel beperkte invloed op hebben. Probeer dus zelf wat instellingen aan te passen, of vraag iemand uit je omgeving die dat voor je kan doen.
Mocht je er na veel moeite helemaal niet uitkomen, geef het dan aan via het mailadres van de webredactie. Stuur het niet naar de Scriba of andere mailadressen. Deze mensen hebben al voldoende informatie om te verwerken. Wellicht kunnen we dan samen tot een oplossing komen. In verband met Corona doen we echter bij voorkeur geen bezoeken.

Nog meer goed nieuws: de ervaringen tot nu toe leert dat het na verloop van tijd ook vanzelf weer goed gaat. Al kan dat wel een paar maanden duren.

We hopen van harte dat jullie de brief zo snel mogelijk weer normaal ontvangen, zodat iedereen op de hoogte kan blijven van het actuele kerkelijk nieuws in Hervormd Enter.