Nieuwe multimedia in onze kerk

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 24 februari 2019

In het vorige kerkblad hebt u kunnen lezen dat er flink wordt doorgewerkt aan de realisatie van de nieuwe multimedia. Inmiddels hebben de voorstellen ook de noodzakelijke bestuurlijke route via de Diaconie, het College van Kerkrentmeesters en de Kerkenraad doorlopen. Dat betekent dat er nu spijkers met koppen geslagen kunnen worden. De kaders zijn bekend en dus moeten er nu afspraken en planningen worden gemaakt met de voorkeursleverancier. Als alles goed gaat kunnen we nog voor de zomervakantie van het nieuwe systeem gebruik maken.
Ondertussen wordt o.a. gewerkt aan de personele consequenties die een dergelijk systeem met zich mee brengt. Momenteel zorgt 1 persoon voor de beelden voor het Reggedal en de aanleunwoningen. Dat gebeurt met 1 camera. Als we straks gebruikmaken van meerdere camera’s en er daarnaast liturgische zaken en beelden op de schermen moeten verschijnen hebben we aan 1 persoon niet meer genoeg. Dat zullen er dan minimaal 2 moeten worden. Ook aan andere randvoorwaarden, bijv. de eisen die de AVG stelt aan opnames en aan het multimediabeleid wordt gestaag verder gewerkt.