Enter op bezoek op het Binnenhof en in de Tweede Kamer

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 16 februari 2019

Een groep van de Hervormde Kerk in Enter is op bezoek geweest bij de Tweede Kamer in Den Haag. De organisatie lag in handen van oud burgemeester Bernard Kobes. De trip was een gevolg van een activiteit van de Hervormde Kerk in oktober vorig jaar. Het werd een geweldige dag waarbij de groep te gast was bij de CDA fractie.
In Den Haag was er eerst een lunch bij Happy Tosti, een restaurant waarin de altijd-happy-medewerkers met een arbeidsbeperking de lekkerste tosti’s serveren. Aansluitend een wandeltocht met een echte Hagenees (Bart van Damme), door de stad en rondom het Binnenhof.

Minister president Mark Rutte was jarig en de Enternaren hadden geluk dat hij net in zijn auto wilde stappen. Hierdoor konden ze hem toezingen en hebben hem een door ieder getekende kaart met gelukwensen overhandigd. Door het brede netwerk van Bernard Kobes in Den Haag, gingen er veel deuren voor de groep open in de Tweede Kamer.

In de hal van de Tweede Kamer werd de groep verwelkomd door Kamerlid Maurits von Martels uit Dalfsen. Ze konden een deel van de debatten bijwonen en hebben in de fractiekamer van het CDA, onder het genot van een kopje koffie van Pieter Omtzigt, Lenny Geluk-Poortvliet (beiden lid van de Tweede Kamer) en Gerard Beverdam (parlementair redacteur van het Nederlands Dagblad ) gehoord wat hun taken en werkzaamheden zijn binnen de Tweede Kamer.

’s Avonds werd er nog gegeten in het restaurant van de Tweede Kamer om deze geslaagde dag geheel in ‘stijl’ af te sluiten.