Orgelconcert Bram Sanderman (13 oktober 2018)

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: vrijdag 12 oktober 2018

Zaterdagavond 13 oktober geeft organist Bram Brandemann een concert op het Mense Ruiter-orgel van de Hervormde dorpskerk in Enter. Hij heeft een veelzijdig programma samengesteld, waarin het orgel in vele opzichten geëtaleerd wordt.

Bram Brandemann (1969), organist van het Hinsz-orgel in de Buitenkerk van Kampen en het grote Flentrop-orgel in de Wilhelminakerk van Bussum, kreeg les in muziektheorie en orgel van Jaap Zwart, waarna hij aan het Utrechts Conservatorium studeerde bij o.a. Reitze Smits. Hij behaalde de diploma’s kerkmuziek, Docerend en Uitvoerend Musicus Orgel. Ook studeerde hij langere tijd Frans-romantische muziek aan het Conservatorium in Toulouse. Momenteel neemt hij online alle orgelwerken van Bach op, waarvan er al velen te beluisteren zijn.

Hij speelt in Enter onder andere de beroemde Passacaglia en het versmeltend mooie koraal ‘Schmücke dich, o liebe Seele’ van J.S. Bach. Verder klinken er werken van Böhm, Haydn en Karg-Elert. Vermeldenswaard is ook dat het programma improvisaties bevat over enkele psalmen.

Het concert begint om 19.30, de entree bedraagt 5 euro, voor kinderen t/m 12 jaar 2,50.