Actie Kerkbalans 2018

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 21 januari 2018

De Actie Kerkbalans 2018 staat voor de deur. De voorbereidingen zijn gestart. In 2018 is het thema: “Geef voor je kerk”. De actieperiode is van 20 januari t/m 3 februari 2018. Dinsdag 23 januari 2018 willen we samen met alle vrijwilligers starten vanuit het Dienstgebouw waarna de brieven met het verzoek om bij te dragen bij u worden bezorgd. In de daaropvolgende week wordt het door u ingevulde formulier bij u opgehaald. Wilt u zorgen dat uw toezeggingsformulier klaarligt? Mocht u elkaar om een of andere reden mislopen dan kunt u contact opnemen met een van de kerkrentmeesters (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. (0547) 38 88 5, Bert Wolves). Dan zorgen wij ervoor dat uw toezegging alsnog wordt opgehaald.

Net als voor een huishouden is een gezonde financiële situatie belangrijk voor de kerk. Waarschijnlijk kunt u zich de brief van vorig jaar nog wel herinneren. We deden een appel op u. Meerderen van u gaven een positief signaal door middel van het verhogen van de bijdrage. De daling van de afgelopen jaren werd zodoende gestopt en er was zelfs een lichte verhoging. In de afgelopen tijd hebt u kunnen lezen over de maatregelen die door de kerkenraad zijn getroffen om de uitgaven en inkomsten op langere termijn in evenwicht te brengen. De kerkenraad heeft pijnlijke bezuinigingsbesluiten moeten nemen, die raken aan het wezen van gemeente-zijn. Maar ook is besloten dat, wanneer onze gemeente door haar toezeggingen laat blijken dat de Hervormde Gemeente Enter haar na aan het hart ligt, dan de maatregelen (gedeeltelijk) worden herzien, waarbij de nadruk zal liggen op het pastoraat.

Dus wanneer u denkt: ‘Dit mag niet gebeuren, we willen positief bouwend en opbouwend verder!’, laat het dan merken in uw toezegging! Natuurlijk is het een vrijwillige bijdrage, maar we kunnen echt niet zonder! De inkomsten uit Kerkbalans vormen de financiële basis voor onze kerk en zijn naast de collectes en giften onze enige en veruit belangrijkste inkomstenbron.

Mogen we ook dit jaar weer rekenen op uw welwillende bijdrage? Kerk zijn we samen. Dus eigenlijk geeft en doet u niet alleen iets voor een ander, maar ook voor uzelf…

Een plek om tot jezelf te komen

of juist anderen te ontmoeten.

Waar je een luisterend oor vindt

en stilte om te bezinnen.

Een plek om te vieren en te geloven.

Waar je bemoedigd en geïnspireerd raakt.

Waar mensen voor je bidden

en klaar staan met praktische steun,

Waar we samen een gemeenschap

zijn en geven aan en om anderen

Wij wensen u voor dit nieuwe jaar 2018 veel heil en Gods onmisbare zegen en nabijheid toe.

Uw kerkrentmeesters.