Vakantie Bijbel Week 2017 "(T)op survival"

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zondag 23 juli 2017

Dit jaar is er ook weer een Vakantie Bijbel Week. Het is op dinsdag 29, woensdag 30 en donderdag 31 augustus van 9:30 tot 12.00 uur. Voor kinderen van 4 t/m 8 jaar (onderbouw) in het Hervormd Dienstgebouw, Oude Pastoriestraat 9 en voor kinderen van 9 t/m 13 jaar (bovenbouw) in Ons Centrum, Puntman Cramerstraat 55. Alle kinderen uit Enter en omgeving zijn van harte welkom voor dit gezellige kinderfeest! We hopen weer veel van jullie te mogen begroeten.

(T)op survival!” is het thema van de Vakantie Bijbel Week 2017. Ons leven is een avontuurlijke tocht (een survival), die we niet alleen kunnen maken. We hebben elkaar nodig, maar we hebben vooral Jezus nodig. Jezus, is onze gids. Het is goed dat we ons kompas altijd op Hem richten en onze Bijbel gebruiken als routekaart. Als we afdwalen of we fouten maken, dan mogen we weten dat Jezus ons altijd weer het reddende touw zal toegooien. Net als met een verrekijker mogen we uitkijken naar de mooie toekomst die ons in de Bijbel is beloofd. Jezus wil ons vullen als met heerlijk koel water. Met Jezus wordt onze VBW-survival een top- survival!

Vanaf 9:15 uur staan de deuren wagenwijd open. Donderdag sluiten de kinderen van de onderbouw af met ouders, opa’s of oma’s. Zij mogen om 11.45 uur binnen komen om samen na te genieten met foto’s op de beamer van de afgelopen dagen en om hun kinderen op te halen. Op zondag 3 september om 9:30 uur sluiten we de Vakantie Bijbel Week samen af in een gezamenlijke kinderdienst in de Gereformeerde Kerk o.l.v. Ds. Floris Den Oudste. In de Hervormde Kerk is er dan een gezamenlijke reguliere kerkdienst.

Voor de kinderen die vorig schooljaar in groep 1 t/m 4 zaten (ca. 4 t/m 8 jaar) hebben we een super leuk programma in het Dienstgebouw. Het combo maakt muziek en Joep en Maggy zijn er hopelijk ook weer bij dit jaar! Er zijn mooie verhalen, werkjes, knabbels en babbels en een spelletjesochtend wat allemaal past bij het thema ‘(T)op survival‘.

Voor de kinderen die vorig schooljaar in groep 5 t/m 8 zaten (ca. 9 t/m 13 jaar) is er een gaaf en creatief programma in Ons Centrum. Ook hier werken we met het thema (T)op survival‘. Samen zingen, lachen, leuke doe-opdrachten, en chillen horen hier tot de vaste ingrediënten. Nemen jullie ook je vriendjes, vriendinnetjes en de kinderen uit de buurt mee?

Let op! Op woensdag 30 augustus begint de bovenbouw al om 9.00 uur i.p.v. 9.30 uur.

Ook dit jaar hebben we voor de bovenbouw in Ons Centrum op donderdagavond weer een gezellige filmavond die om 19:00 uur start. Deze avond zal tot ongeveer 21:30 uur duren.

We zijn blij en dankbaar dat we ook dit jaar weer veel vrijwilligers bereid zijn om ons te komen helpen. Alle kinderen zijn welkom, zowel niet-kerkelijk als kerkelijk. Iedereen die nog vergeten is zich op te geven als vrijwilliger; opgeven kan nog steeds! Meld je aan bij Helma Nijmeijer, Gaardenweg 38, 7468 EX Enter, (0547) 38 59 10 of een van de andere stuurgroepleden. Alle hulp is welkom! Er is voor de vrijwilligers met kinderen jonger dan 4 jaar alle dagen oppas geregeld in Ons Centrum (achter de Gereformeerde kerk). Hartelijke groet, de stuurgroep. www.facebook.com/vbwenter