Collecte voor Malawi:

Categorie: Laatste nieuws Gepubliceerd: zaterdag 17 juni 2017

Op zondag 18 juni is de diaconiecollecte bestemd voor het speciale project in 2017: Opvangtehuizen voor wezen in Malawi. Malawi is één van de armste landen in Afrika waar HIV en aids bij één op de tien volwassen voorkomt. Als gevolg hiervan groeien veel kinderen op met zieke ouders of zonder ouders. De Presbyteriaanse Kerk van Malawi vangt in verschillende

sloppenwijken in de hoofdstad Blantyre aidswezen en andere kinderen op in speciale opvanghuizen. De jongste kinderen krijgen eten en krijgen voorschools onderwijs. Voor de oudere kinderen zijn er gespreksgroepen en de mogelijkheden om beroepsvaardigheden te oefenen. De opvanghuizen worden gerund door vrijwilligers vanuit de kerk. Zij doen geweldig werk! Ondanks dat velen van hen het zelf ook niet breed hebben, willen zij zich inzetten voor de weeskinderen en hun familie. Graag willen we hun mooie werk ondersteunen door financieel bij te dragen voor maaltijden, onderwijs en het trainen van de vrijwilligers. Helpt u mee?